Wymień piec - dotacje
OGŁOSZENIE
w sprawie naboru wniosków na udzielenie w 2024 r. dotacji celowych z budżetu gminy Łask na przedsięwzięcia inwestycyjne służące ochronie powietrza, realizowane na terenie gminy Łask
Burmistrz Łasku ogłasza w terminie 11 marca - 30 kwietnia 2024 roku nabór wniosków na udzielenie w 2024 r. dotacji celowych z budżetu Gminy Łask na przedsięwzięcia inwestycyjne służące ochronie powietrza, obejmujące trwałą wymianę niskosprawnych i nieekologicznych kotłów oraz pieców na paliwa stałe na nowoczesne urządzenia grzewcze w budynkach mieszkalnych położonych w granicach administracyjnych gminy Łask dla osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych, osób prawnych, przedsiębiorców oraz jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
1. Celem naboru jest przyznanie w 2024 r. dotacji celowych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych polegających na trwałej wymianie niskosprawnych i nieekologicznych kotłów oraz pieców na paliwa stałe na nowoczesne urządzenia grzewcze obejmujące:
1) ogrzewanie gazowe, w tym podłączenie do sieci gazowej;
2) podłączenie do sieci ciepłowniczej;
3) automatyczne kotły opalane granulatem drzewnym, tzw. biomasą, spełniające wszystkie parametry związane ze sprawnością urządzenia oraz emisją zanieczyszczeń do powietrza, odpowiadające 5 klasie normy PN-EN 303-5:2012 oraz zgodne z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu, dla kotłów na paliwo stałe, wydanymi przez akredytowaną jednostkę badawczą;
4) ogrzewanie elektryczne;
5) pompy ciepła.
2. Planowane przedsięwzięcie inwestycyjne należy zakończyć w terminie, który umożliwi jego rozliczenie do 15 listopada 2024 r., a w szczególnych przypadkach, za zgodą Burmistrza Łasku,
do 30 listopada 2024 r.
3. Wysokość środków przeznaczonych na udzielenie w 2024 r. dotacji celowych z budżetu Gminy Łask – 100.000,00 zł.
4. Wnioski rozpatrywane będą w kolejności ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Łasku.
5. Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej http://lask.pl zakładka Wymień piec - dotacje oraz w Urzędzie Miejskim w Łasku.
6. Wypełniony formularz wniosku w wersji papierowej należy podpisać i w wyznaczonym terminie wraz z niezbędnymi dokumentami złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łasku, (parter), w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Łasku.
W obecności Wnioskodawcy na wniosku nanoszona będzie data i godzina jego złożenia. Wnioski złożone przed rozpoczęciem i po zakończeniu naboru nie będą uwzględniane.
7. Nabór prowadzony jest w oparciu o "Regulamin udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Łask na przedsięwzięcia inwestycyjne służące ochronie powietrza, realizowane na terenie gminy Łask”, stanowiący załącznik do uchwały Nr XXX/380/2021 Rady Miejskiej w Łasku z dnia 31 marca 2021 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Łask na przedsięwzięcia inwestycyjne służące ochronie powietrza, trybu postępowania w sprawie ich udzielania i sposobu rozliczania (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2021 r. poz. 1923), zmieniony uchwałą nr XXXI/403/2021 Rady Miejskiej w Łasku z dnia 23 kwietnia 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2021 r. poz. 2152).
Dodatkowych informacji udziela Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa:
- telefonicznie pod numerami: 43 676 83 49, 43 676 83 48;
- drogą elektroniczną:
Zasady dofinansowania:
Regulamin.pdf (3,09MB)
Zmiana regulaminu.pdf (191,12KB)
Koszty kwalifikowane i poziom dofinansowania.docx (19,54KB)
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o dotację.docx (18,19KB)
Załącznik nr 1 do wniosku -dokument potwierdzający że nie ma możliwości podłączenia nieruchomości na której będzie realizowane zadanie do sieci ciepłowniczej – dotyczy nieruchomości poło.docx (13,99KB)
Załącznik nr 2 do wniosku - oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości.docx (13,00KB)
Załącznik nr 5 do wniosku - oświadczenie wszystkich dysponujących tytułem prawnym do nieruchomości na realizację zadania.docx (15,58KB)
Załącznik nr 6 do wniosku - oświadczenie Wnioskodawcy dotyczące prowadzeniu działalności gospodarczejdziałalności w rolnictwie – również w przypadku gdy nie jest prowadzona działalność gosp.docx (12,66KB)
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej i/lub działalności w rolnictwie:
Załącznik nr 8 do wniosku - oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie.docx (14,13KB)
Załącznik nr 9 do wniosku - formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zgodny z wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2.xlsx (76,56KB)
Załącznik nr 10 do wniosku - formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie zgodny z wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z d.pdf (114,31KB)