Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Łasku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej lask.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Dominik Stępień — email: lub telefonicznie 43 676 83 45 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Łasku, ul Warszawska 14, 98-100 Łask
Osoby niepełnosprawne przybywające do Urzędu Miejskiego w Łasku w celu załatwiania spraw przyjmowane są w Biurze Obsługi Interesanta znajdującej się na parterze budynku, sala nr 100.
W pierwszej kolejności pracownik Biura Obsługi Interesanta przeprowadza wstępną rozmowę z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy. Jeżeli charakter sprawy wymaga obecności merytorycznego pracownika zostaje on powiadomiony o takiej potrzebie.
Powiadomiony pracownik z danego wydziału , udaje się niezwłocznie do Biura Obsługi Interesanta w celu kompleksowego obsłużenia osoby niepełnosprawnej. W Biurze Obsługi Interesanta są udostępnione dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy.
Udogodnienia architektoniczne
Urząd Miejski w Łasku posiada rozwiązania architektoniczne:
- ułatwiające przemieszczanie się osobom z dysfunkcją ruchu, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich:
- podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający wjazd z parkingu do budynku Urzędu do Biura Obsługi Interesanta zlokalizowanego na parterze budynku,
- podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający wjazd z holu do pomieszczeń na parterze
- możliwość wjazdu wózkiem inwalidzkim na piętra za pomocą urządzenia „ schodołaz „
- toaleta dla osób niepełnosprawnych - parter budynku - miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane przy wjeździe na parking Urzędu przy ul. Warszawskiej 14
- miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej na wewnętrznym parkingu Urzędu wjazd od ul. 9 Maja
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W myśl art. 7 i 8 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione, czyli doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do skorzystania w kontaktach m.in. z organami administracji publicznej z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych ( Dz. U. nr 182, poz. 1228). Urząd Miejski w Łasku nie dysponuje przeszkolonym pracownikiem w zakresie podstawowej komunikacji w języku migowym.
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usługi tłumacza PJM, w terminie 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem lub za pomocą osoby przybranej w Biurze Obsługi Interesanta lub wykorzystując poniższe dostępne środki komunikacji.
Dostępne środki komunikacji:
- e-mail: um@lask.pl lub za pomocą komunikatora internetowego SKYPE, poprzez identyfikator „prac_boi_umlask”;
- Wysłanie SMS lub MMS na Nr telefonu 661 359 368 lub faksem na Nr +48 43 676 83 88,
- Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP : /5228wuxejz/skrytka
- Kontakt z Biurem Obsługi Interesanta Nr tel. +48 43 676-83-78 lub 79
- Kontakt z Urzędem Miejskim w Łasku Telefon centrala + 48 43 676 83 00